چهارشنبه، ۰۶ تیر ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left عادات سالم برای کمک به محافظت در برابر آنفولانزا بازگشت

عادات سالم برای کمک به محافظت در برابر آنفولانزا

بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به آنفولانزای فصلی و عوارض بالقوه جدی آن، واکسیناسیون هر ساله است، اما عادات بهداشتی خوب مانند دوری از افراد بیمار، پوشاندن سرفه با ماسک و شستن مرتب دست‌ها می‌تواند به جلوگیری از انتشار میکروب‌ها کمک کند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، برای پیشگیری از بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا همچنین داروهای ضد ویروسی آنفولانزا وجود دارد که می تواند برای درمان استفاده شود.واکسن‌های آنفولانزای فصلی تنها در برابر چهار ویروس آنفولانزا که تحقیقات نشان می‌دهد در فصل آینده شایع‌ترین آنها خواهد بود، ما را محافظت می‌کنند.

با این وجود نکات و منابع زیر به شما کمک می کند تا در مورد اقداماتی که می توانید برای محافظت از خود و دیگران در برابر آنفولانزا و جلوگیری از انتشار میکروب ها انجام دهید، آموزش ببینید.

1. از تماس نزدیک با افراد خودداری کنید

از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. هنگامی که بیمار هستید، فاصله خود را با دیگران حفظ کنید تا از بیمار شدن آنها نیز محافظت کنید.

2. وقتی مریض هستید در خانه بمانید

در صورت امکان، هنگام بیماری از محل کار، مدرسه دور شوید و برای انجام وظایف در خانه بمانید. این به جلوگیری از سرایت بیماری شما به دیگران کمک می کند.

3. دهان و بینی خود را بپوشانید

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید. ممکن است از بیمار شدن اطرافیانتان جلوگیری کند. ویروس های آنفولانزا عمدتاً از طریق قطرات منتقل می شود که افراد مبتلا به آنفولانزا هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن در هوا منتشر می کنند.

4. دستان خود را تمیز بشوئید

شستن مرتب دست ها به محافظت از شما در برابر میکروب ها کمک می کند. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از الکل استفاده کنید.از این رو می توان گفت دست های پاک جان ها را نجات می دهند.

5. از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید

هنگامی که فردی به چیزی که آلوده به میکروب است دست بزند و سپس چشم، بینی یا دهان خود را لمس کند، میکروب ها می توانند پخش شوند.

6. سایر عادات بهداشتی خوب را تمرین کنید

سطوحی که مکرراً لمس می شوند را در خانه، محل کار یا مدرسه تمیز و ضد عفونی کنید، به خصوص زمانی که فردی بیمار است. به اندازه کافی بخوابید، از نظر بدنی فعال باشید، استرس خود را مدیریت کنید، مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مغذی بخورید.

مداخلات غیردارویی

مداخلات غیردارویی ، اقداماتی هستند – جدای از واکسینه شدن یا مصرف دارو – که مردم و جوامع می توانند برای کمک به کاهش سرعت گسترش بیماری هایی مانند آنفولانزا انجام دهند.

پیشگیری از آنفولانزا در محل کار و مدرسه

در مدرسه

• از برنامه هایی که در مدرسه شامل برنامه مراقبت از کودک ویا کالج فرزندتان در صورت شیوع آنفولانزا یا بیماری دیگری دارد استقبال کنید.

مطمئن شوید که مسئولین مدرسه به طور معمول اشیاء و سطوحی که مکرراً لمس می‌شوند را تمیز می‌کنند، و آن‌ها مقدار مناسبی از دستمال کاغذی، صابون، اسپری های حاوی الکل و دستمال‌های یکبار مصرف در محل مدرسه دارند.

• بپرسید چگونه دانش آموزان و کارکنان بیمار از دیگران جدا می شوند و چه کسی از آنها مراقبت می کند .

در محل کار

• از برنامه های کارفرمای خود در صورت شیوع آنفولانزا یا بیماری دیگری و اینکه آیا واکسیناسیون آنفولانزا در محل ارائه می شود، مطلع شوید.

• برای کمک به حذف میکروب ها، به طور معمول اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شوند، از جمله دستگیره در، صفحه کلید، و تلفن را تمیز کنید.

• مطمئن شوید که محل کار شما به اندازه کافی دستمال کاغذی، صابون، اسپری حاوی الکل و دستمال مرطوب یکبار مصرف دارد.

• به دیگران نحوه انجام کار خود را آموزش دهید تا در صورت مریض شدن بتوانند کار شما را انجام دهند.

• اگر در حین کار احساس بیماری کردید، در اسرع وقت به خانه بروید.

خوراکی های ضد آنفولانزا

غذاهای ضد آنفولانزا که باید در این زمستان بخورید تا به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا نشوید ، از سیب زمینی شیرین گرفته تا سیرو ... است .متخصصان تغذیه بهترین مواد تقویت کننده سیستم ایمنی را معرفی می کنند که به شما کمک می کند از بیمار شدنتان جلوگیری کند.

• متخصصان تغذیه اعلام کردند که زغال اخته، زنجبیل، اسفناج، سیر، فلفل دلمه ای، قارچ و غیره همگی حاوی ویتامین C و خواص مبارزه با بیماری ها هستند.

• برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به مقابله با طوفان ویروس‌های زمستانی خوراکی هایی که استفاده می کنید بسیار مهم هستند.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از ویتامین C و A است که به جلوگیری از سرماخوردگی کمک می کند.

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به بدن ما کمک می کند تا سموم روزانه را دفع کنیم و سرشار از پتاسیم و ویتامین C است، زغال اخته بهترین انتخاب برای تقویت سیستم ایمنی در بین پزشکان و متخصصان تغذیه است.

این میوه های کوچک اما قدرتمند حاوی فلاونوئیدها هستند - یک آنتی اکسیدان که به کاهش آسیب به سلول ها کمک می کند و با میکروب های روده واکنش نشان می دهد تا آنفولانزا از آسیب رساندن به بافت جلوگیری کند.

زغال اخته همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین A، فیبر و منیزیم است که همگی به جلوگیری از سرماخوردگی کمک می کنند.

طبق تحقیقات دانشگاه اوکلند آمریکا، مصرف فلاونوئیدها که در زغال اخته یافت می شود، شانس ابتلا به سرماخوردگی بزرگسالان را تا 33 درصد کاهش می دهد.

به گفته Healthline، زغال اخته به یک درمان محبوب برای سرماخوردگی تبدیل شده است و همچنین به دلیل کمک به پیشگیری از بیماری قلبی، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد مغز و حافظه شناخته شده است.

قارچ

قارچ یک عنصر اصلی در وعده های غذایی برای مبارزه با ویروس ها و کمک به افزایش سیستم ایمنی بدن شما است.

به گفته دکتر" نانسی رهنما" متخصص داخلی و متخصص طب چاقی از لس آنجلس، کالیفرنیا، قارچ ها سرشار از ویتامین D هستند که باعث می شود کمتر دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شوید.

با گنجاندن قارچ در برنامه روزانه خود، می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از شما در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان کمک می کنند و حتی می توانند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی از شما در برابر آسیب های ناشی از پیری محافظت کنند.

قارچ همچنین منبع عالی سلنیوم است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می کند.

به گفته Healthline، سلنیوم به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ما کمک می کند و التهاب را کاهش داده و ایمنی را تقویت می کند. قارچ علاوه بر ویتامین D، سرشار از ویتامین B نیز می باشد.

ویتامین‌های B شامل ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک هستند که همگی به محافظت از سلامت قلب کمک می‌کنند و در عین حال به پیشگیری از سرفه و سرماخوردگی نقش مهمی دارند.

زنجبیل

ریشه تند و معطرزنجبیل از نوشیدن آن به عنوان چای گرفته تا مصرف آن به صورت دمنوش یا خوردن آن با عسل، یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

زنجبیل ضمن افزایش سطح کلسیم، با التهاب در بدن مبارزه می‌کند.

افزایش میزان کلسیم در سلول‌های شما به کاهش علائم سرماخوردگی، مانند گلودرد، التهاب در ریه‌ها و تهوع که اغلب می‌تواند همراه با آنفولانزا باشد، کمک می‌کند و همچنین درد ناشی از سرماخوردگی را تسکین می‌دهد.

بر اساس مجله پزشکی زنجبیل تازه به جلوگیری از چسبیدن ویروس‌های تنفسی انسان به سلول‌های تنفسی فوقانی و عفونت آن کمک می‌کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این ریشه گیاهی همچنین می تواند از تولید مخاط جلوگیری کرده و احتقان را برطرف کند، خطر سرطان را کاهش می دهد و از سلامت قلب و عروق حمایت می کند و هضم را بهبود می بخشد.

فلفل دلمه ای

اگرچه مرکبات به دلیل مقادیر بالای ویتامین C خود شناخته می شوند، اما فلفل دلمه ای در واقع سه برابر ویتامین C مبارزه کننده با بیماری ها را داراست و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

یک متخصص تغذیه، فاش کرد که فلفل دلمه‌ای «بیشترین ویتامین C را در بین میوه‌ها یا سبزیجات» داراست، که آن‌ها را به یک غذای عالی برای کمک به مبارزه با ویروس‌ها تبدیل می‌کند.

ویتامین C یک ویتامین ضروری است، به این معنی که بدن شما نمی تواند آن را به تنهایی تولید کند و به دلیل فواید زیادی که دارد به تقویت دفاع بدن در برابر بیماری ها کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین C در برنامه روزانه می تواند آنتی اکسیدان خون شما را افزایش دهد و از سلول ها در برابر مولکول های مضر محافظت کند.

فلفل دلمه ای علاوه بر ویتامین C، سرشار از ویتامین B6 است که به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند است. فلفل دلمه ای دارای ویتامین K1 است که سلامت استخوان ها را افزایش می دهد و ویتامین E که برای سلامت اعصاب و ماهیچه ها ضروری است.

این سبزیجات همچنین منبع غنی از بتاکاروتن هستند که سیستم ایمنی را تقویت کرده و چشم و پوست شما را سالم نگه می دارد.

به گفته Healthline، فلفل دلمه ای نه تنها در مبارزه با علائم وحشتناک ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک می کند، بلکه می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد و از کم خونی جلوگیری کند.

سیر یک نیروگاه مبارزه با بیماری است

سیر که اغلب گل رز بدبو نامیده می شود، باید در صدر فهرست غذاهای سالم برای این فصل آنفولانزا قرار گیرد.

سیر حاوی ترکیبی به نام آلیین است که وقتی سبزی خرد یا جویده می‌شود، این ترکیب به آلیسین تبدیل می‌شود که به تقویت پاسخ مبارزه در گلبول‌های سفید خون هنگام مواجهه با ویروس‌ها، مانند ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شوند، کمک می‌کند.

سیر نه تنها در وهله اول از بیمار شدن شما جلوگیری می کند، بلکه مدت زمان بیمار ماندن را نیز کاهش می دهد.

بر اساس مطالعه ای در مجله تغذیه بالینی، عصاره سیر کهنه می تواند مدت سرماخوردگی شما را تا 61 درصد کاهش دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که سرماخوردگی برای کسانی که روزانه 2.56 گرم عصاره سیر کهنه می خوردند در مقایسه با کسانی که هیچ سیری را در رژیم غذایی خود وارد نمی کردند، به طور قابل توجهی کوتاه تر و کمتر شدید بود.

سیر همچنین یک ضد التهاب است و می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. سیر نه تنها فواید زیادی برای سلامتی دارد، بلکه گنجاندن آن در رژیم غذایی شما نیز بسیار آسان است.

اگر طرفدار این طعم نیستید، می‌توانید آن را تقریباً در هر دستور غذایی قرار دهید یا آن را به شکل مکمل پیدا کنید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین خیلی بیشتر از یک غذای مورد علاقه در پاییز است، این سبزیجات نشاسته ای سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند.

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان است که به مبارزه با ویروس ها و حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند.

یک مطالعه نشان داده است که ویتامین A یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای حمایت از سیستم ایمنی است و افزود که به حمایت از سلول‌های T، نوعی گلبول سفید خون که برای مبارزه با بیماری‌ها ضروری است، کمک می‌کند.

این سیب زمینی همچنین در مورد ویتامین C بسیار موثر هستند، که احتمال سرماخوردگی را کاهش می دهد و در صورت بیمار شدن به مبارزه با ویروس کمک می کند.علاوه بر این، به بهبود بینایی، تقویت عملکرد مغز و بهبود سلامت روده کمک می کند.

کمبود شدید ویتامین A با نوع خاصی از نابینایی به نام گزروفتالمیا مرتبط است. خوردن این سبزیجات نشاسته ای که سرشار از بتاکاروتن هستند به بهبود بینایی و پیشگیری از این وضعیت کمک کند.

کلم بروکلی

با کلم بروکلی فصل سرما و آنفولانزا را شکست دهید.

کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های زیادی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که برای مقابله با هر ویروسی که ممکن است سر راهتان قرار گیرد، آماده باشید.

کلم بروکلی مملو از ویتامین های A، C و E است که یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید در بشقاب خود قرار دهید.

یک فنجان بروکلی به اندازه یک پرتقال ویتامین C را تامین می کند و آن را به یک نیروگاه پر از مواد مغذی تبدیل می کند.

این سبزی مغذی همچنین سرشار از بتاکاروتن، پتاسیم، منیزیم، روی، آهن و مجموعه‌ای از ویتامین‌های B است که همگی به حفظ سیستم ایمنی شما در بهترین شکل ممکن برای فصل آنفولانزای آینده کمک می‌کنند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است، سولفورافان، یک ماده شیمیایی موجود در بروکلی، مجموعه ای از ژن های آنتی اکسیدانی و آنزیم های موجود در سلول های ایمنی را قادر می سازد تا با رادیکال های آزاد که می توانند به سلول ها آسیب رسانده و منجر به بیماری شوند، مبارزه کنند.

بروکلی همچنین به عنوان "تنظیم کننده اصلی" آنتی اکسیدان ها شناخته می شود، به این معنی که به افزایش تولید آنتی اکسیدان های دیگر در بدن کمک می کند.

بنابراین، اگرچه ممکن است در کودکی این سبزیجات سبز را کنار زده باشید، اما اگر سعی دارید امسال به آنفولانزا مبتلا نشوید، ممکن است بخواهید شروع به پر کردن بشقاب خود با کلم بروکلی کنید.

زردچوبه نیروگاه آنتی اکسیدان ها

در نهایت استفاده روز مره از زردچوبه در منوی غذایی شما می تواند بسیار موثر بوده و با بیماری هایی چون سرما خوردگی و آنفلولانزا مبارزه کند. این ریشه زرد-نارنجی روشن یک ادویه اصلی در بسیاری از فرهنگ ها است و همچنین حاوی ترکیب جادویی به نام کورکومین است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است که با کورکومین، یک ماده شیمیایی موجود در ادویه، تقویت زیادی به سیستم ایمنی بدن ما ارائه می دهد، زیرا راه خود را به غشای سلولی وارد می کند و توانایی آنها را برای دفع عفونت ها بهبود می بخشد.

هنگامی که سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان بیداد می کند، زردچوبه می تواند با سرماخوردگی نیز مبارزه کند.

تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه می تواند سلول های T، سلول های B، ماکروفاژها، نوتروفیل ها و سلول های دندریتیک را فعال کند و همچنین پاسخ های آنتی بادی بدن را افزایش دهد.

این بدان معنی است که این ادویه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، بلکه به کاهش اثرات آرتریت، آلرژی، آسم، تصلب شرایین، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، دیابت و سرطان کمک می کند.

انتهای پیام/

آرزو کیهانخبرنگار
mdi-tag آنفولانزا mdi-tag سرماخوردگی mdi-tag تغذیه
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
6173
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۱:۳۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۱:۳۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو